Programa d'ajuts econòmics
Per a la preparació d’oposicions de la Generalitat de Catalunya
A San José oposicions som conscients que hi ha persones que volen treballar a l’Administració de la Generalitat que els agradaria preparar amb nosaltres alguna oposició, però que no poden fer-ho per trobar-se en una situació de dificultats econòmiques.
És per això que hem decidit crear aquest programa d’ajuts econòmics, amb una bonificació de la meitat del preu del curs per a unes places limitades, amb la finalitat de donar suport a persones que volen treballar a l’Administració, amb independència de la seva edat, i que sense aquesta ajuda no podrien accedir als nostres cursos de preparació. El programa es dirigeix a persones que no havien contractat prèviament amb nosaltres cap curs de preparació.
- Per a cadascun dels cossos en què preparem cursos d’oposicions, en la seva modalitat bàsica, hem previst un màxim de 5 places bonificades amb un descompte del 50% del preu del curs corresponent, excepte en el cas del cos superior de la Generalitat, en què el nombre màxim de places s’augmenta a 10. En cas de resultar beneficiària, la persona només pot optar a la preparació d’un únic temari amb el descompte esmentat (en el cos superior i gestió de la Generalitat inclou la part comuna i una part específica).
- Poden optar al programa les persones que acreditin una renda inferior als 22.000 euros bruts anuals, tenint en compte els ingressos anuals en el darrer exercici fiscal per membre de la unitat familiar. És a dir, els ingressos anuals totals de la unitat familiar dividit entre el nombre de membres han de donar com a resultat una xifra inferior als 22.000 euros bruts anuals. Són membres computables de la unitat familiar el o la cònjuge o, si escau, la persona a la qual estiguin unides en una relació anàloga, així com els fills o filles, si n’hi ha, i que convisquin al mateix domicili. També són computables el pare i la mare, o el tutor o la tutora i els germans o les germanes de la persona sol·licitant que convisquin al domicili familiar.
- El termini per sol·licitar l’ajut s’inicia el 15 d’agost de 2025 i fineix el 30 de setembre de 2025.
- La sol·licitud, d’acord amb el model facilitat, s’ha de presentar pel canal previst a l’efecte al lloc web (sanjoseoposicions.cat/oposicions), on caldrà indicar el cos/categoria al qual es vol opositar. La sol·licitud ha d’incloure el següent:
- Una descripció breu (màxim 1 pàgina) dels motius de la situació de dificultat econòmica que impedeixen assumir el preu ordinari del curs.
- Aportar la documentació acreditativa corresponent (declaració IRPF, títol de família monoparental, etc.).
- Una declaració responsable, emprant el model proporcionat al lloc web, on la persona expressi el següent:
- a) Que no és beneficiària dels ajuts per a la preparació d’oposicions que atorga la Generalitat de Catalunya i que no ha sol·licitat els dits ajuts ni els sol·licitarà.
- b) Que reuneix els requisits per accedir al cos al qual vol opositar.
- c) Que es compromet a dedicar un mínim de 15 hores setmanals a la preparació de l’oposició.
- d) En el cas d’aportar dades de la resta de persones que integren la unitat familiar, que els ha facilitat la informació sobre el tractament de les seves dades per part de SJ Consultoria i Formació 2025, SL
- Els criteris de valoració que es tindran en compte seran els següents:
- Renda de la unitat familiar (65 punts).
- Acreditar la persona sol·licitant estar en situació de desocupació (15 punts).
- Acreditar disposar del títol de família monoparental, família nombrosa o acreditar l’orfandat absoluta (10 punts).
- Acreditar la persona sol·licitant una discapacitat igual o superior al 33% (10 punts).
- Un cop exhaurit aquest termini es valoraran les sol·licituds rebudes per part d’un Comitè d’Avaluació integrada per les persones que formem part de l’equip San José oposicions: Carles San José; Oriol València i Gemma Sánchez-Migallón.
- Aquesta Comissió podrà sol·licitar a les persones sol·licitants els aclariments necessaris i/o aportació de documentació acreditativa addicional.
- Com a màxim el 15 d’octubre de 2025 es comunicarà a les persones sol·licitants si la seva sol·licitud ha estat o no admesa.
- La persona beneficiària haurà de contractar el curs amb el descompte objecte d’aquest programa dins el termini d’un mes des que se li comuniqui que n’ha estat beneficiària. Transcorregut aquest termini sense haver formalitzat la contractació es considerarà que es desisteix de participar en el dit programa.
- En cas que la persona beneficiària incorri en frau en la documentació presentada, o bé en algun incompliment dels compromisos assumits a la declaració responsable, comportarà la baixa immediata del programa, sense dret a cap tipus de reintegrament dels pagaments efectuats.
- Les dades de les persones que sol·licitin participar al programa i, si s’escau de la seva unitat familiar, seran tractades per SJ Consultoria i Formació 2025, SL (Ctra. de La Coma, 4, Sant Llorenç de Morunys -25282-), com a responsable del tractament, amb la finalitat de gestionar el programa de descomptes econòmics per a la preparació d’oposicions. El tractament de les dades és necessari per a l’execució del contracte o l’establiment de mesures precontractuals (art. 6.1.b RGPD). Les dades no seran comunicades a tercers, ni seran objecte de transferències internacionals.
Les dades de les persones que sol·licitin participar en el programa, però que no en resultin beneficiàries es conservaran fins 2 mesos a comptar de la data en què es comuniqui la decisió. Les dades de les persones que desisteixin de participar o ser beneficiàries del programa es conservaran fins 2 mesos a comptar del desistiment exprés o tàcit. Les dades de les persones beneficiàries del programa es conservaran fins que la persona finalitzi el curs contractat amb el descompte objecte d’aquest programa.
Amb les dades recollides es pot elaborar un perfil no automatitzat referent a la capacitat econòmica de la unitat familiar de la persona sol·licitant, que influeix en si aquesta pot ser o no beneficiària del programa.
Es poden exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament i portabilitat, dirigint un correu electrònic a info@sanjoseconsultor.com, on també es pot formular qualsevol queixa o suggeriment sobre el tractament de les dades personals. Igualment, es pot presentar una reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.